GENIRE: Põlvkonnad ja põlvkondade vahelised suhted kujunevas infoühiskonnas

Põlvkondade meediataju, -kogemused ja hoiakud

Sellesse alaossa koondatud publikatsioonides otsime vastuseid järgmistele uurimisküsimustele:

Missugused on laste, vanemate ja õpetajate teadmised, arusaamad, uskumused ja hoiakud meediaga seotud võimaluste ja riskide kohta? Missuguseid võimalikke meedia mõjusid lastele tajuvad vanemad ja õpetajad? Missugused on laste, vanemate ja õpetajate hoiakud vanemliku vahendamise ja meediakasvatuse suhtes? Kuidas tajuvad vanemad ja õpetajad üksteise rolli meediakasvatuses?

Kalmus, V. (2013). Laste turvalisus uues meediakeskkonnas. Heidmets, M. (Toim.). Eesti inimarengu aruanne 2012/2013: Eesti maailmas (83-85). Tallinn: Eesti Koostöö Kogu.

Kalmus, V.; Ólafsson, K. (2013). Editorial: A child-centred perspective on risks and opportunities in cyberspace. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 7(1).

Livingstone, S.; Kalmus, V.; Talves, K. (2014). Girls’ and boys’ experiences of online risk and safety. Carter, C.; Steiner, L.; McLaughlin, L. (Eds.). The Routledge Companion to Media and Gender (190-­200). London: Routledge.

Murumaa-Mengel, M. (2015). Drawing the Threat: A Study on Perceptions of the Online Pervert among Estonian High-School Students. Young: Nordic Journal of Youth Research, 23(1), 1-18.

Siibak, A.; Vinter, K. (2014). “No silly girls’ films!” Analysis of Estonian preschool children’s gender specific tastes in media, and possible implications for preschool learning. International Journal of Early Childhood, 46(3), 357-­372.

Siibak, A.; Vinter, K. (2014). „Ma tahaks olla Pommimees!“ – lasteaialaste meedialemmikute analüüs ja nende võimalik kasutamine väärtuskasvatuses ja sootundlikus hariduses. Ariadne Lõng: nais- ja meesuuringute ajakiri, 1/2, 85-100.

Vinter, K.; Kruuse, K. (2013). Television and education. Ainsworth, J. (Eds.). Sociology of Education: An A-to-Z Guide (788-790). Sage Publications Ltd.

Vinter, K.; Siibak, A. (2012). The role of parents in guiding pre­school children’s use of computers and the internet: Analyzing perceptions of Estonian children and parents. Mikk, J.; Luik, P.; Veisson, M. (Eds.). Lifelong Learning and Teacher Development (78-94). Peter Lang Publishers House.